Un po l'italiano


Befizettünk még otthon egy olasz kurzusra, amit 3 hónapon át végezhetünk és a végén egy záróvizsgával bizonyíthatjuk, milyen jók is vagyunk belőle. :D Én a gimnáziumban 4 évet tanultam az olasz nyelvet, de az már vagy 4 éve volt, nagyon sokat felejtettem, így a bőröndömbe belekerült 4 olasz füzet is, hátha segít majd az ittlétem során. Bementünk az irodába, ahol a tesztet hirdették megérdeklődni, hogy mikor lesz a teszt. Eléggé paráztam az elkövetkezendő napokban, hogy vajon milyen nehézségű lesz a teszt és, hogy vajon milyen szintet érek el. A teszt napján délelőtt kiültem a konyhánk balkonjára és tanultam. Az első két füzet anyaga egész könnyen előjött, de az utolsó két füzet reménytelennek bizonyult. Délután mentem megírni a tesztet, ahol minden kérdés olaszul volt feltéve, így kezdetben megijedtem, mikor láttam az első feladat egy esszé lesz. Majd lehiggadtam és rájöttem, hogy magamról kell írni egy bemutatkozást, szóval az viszonylag könnyen ment. Utána egy a-b-c választós kérdéssor következett, ahol az elején még könnyen vettem az akadályokat, de a vége felé már eléggé éreztem, hogy itt az utolsó két év anyag biztos tudására lenne szükségem, de azért igyekeztem. Az utolsó feladatrész szövegértés volt igaz-hamis állításokkal. Ez nekem angolba is túl becsapós, szóval erről nem tudok részletesen beszélni. Az viszont nagyon jó érzés volt, hogy a mondatokat, kérdéseket mindig értettem, még ha nem is tudtam, hogy melyik igeidő kell éppen.
Az elkövetkezendő napokban is nagyon izgultam, hogy vajon milyen csoportba kerülök. Pár nap elteltével kaptunk is egy emailt, hogy már lehet érdeklődni a csoportokról. Hatalmas meglepetésemre B1-es szintet sikerült megütnöm, így nagyon remélem, hogy az erasmus végezetével le tudok majd rakni egy olasz középfokú nyelvvizsgát.:)

Az első olasz órára azzal a tudattal mentem be, hogy angolul lesznek az órák. Igaz az is félelmetesen hangzott, hogy idegen nyelven tanulunk egy másik idegen nyelvet, de azért még mindig jobb. Majd mikor belépett a tanárnő, elmondta, hogy olaszul oktat, és nem lehet megszólalni angolul. :D Ahhoz képest, hogy mennyire féltem ettől, jól magyarázott olaszul, a nagy részét pontosan megértettem. Elsőként be kellett mindenkinek mutatkozni, majd hármas csoportokat alkotva kellett konverzációt létesíteni és megtudni a többiekről többet, mint amit a bemutatkozásba elmondott. Nagyon tetszett az óra, pláne hogy csak olaszul fog beszélni, így még ha kezdetben nehéz is lesz, biztos a végére már kifizetődő lesz ez a nehézség. A tanórához természetesen olasz könyv is tartozik, aminek kiadója ugyanaz, amelyből én tanultam anno, és így visszagondolva, nem is volt az olyan rossz..:D Legjobban az olasz órákat várom, de természetesen, amikor elkezdődik a suli az is más és érdekes lesz, hiszen ugyancsak olaszul fogom hallgatni az órákat. :O :D

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Settimana di benvenuto - Welcome week

Buon viaggio - Jó utat